HUMANS

Cathrine Omberg og Hanne Margaretha Biedilæ har pop-up-utstilling i Fredrikstad Kunstforening sine lokaler i Ferjestedsveien 5A.

Humans er en salgsutstilling som rommer et utvalg malerier, grafikk, skulpturer og keramikk.

De to Fredrikstad baserte kunstnerne er begge opprinnelig fra Sarpsborg og traff hverandre gjennom engasjement for Fredrikstad Kunstforening, og felles interesse for å fremme kunst og kultur.

Cathrine har atelier i Gamlebyen og er kurator for Galleri Magenta på Bastion 5, kunst og håndverksenter. Hanne var med på å starte det samme håndverksenteret i 2008 og etter 10 år i Gamlebyen etablerte hun seg på Dammyr 16 med atelier og keramikk verksted.

To historier som flettes sammen og samler kunsten deres i en felles utstilling med  utgangspunkt i temaet «Humans». Åpning: 8. juli kl 13.00

I forbindelse med denne utstillingen arrangeres det også WORKSHOP den siste helgen:

BYGGEKLOSSER I
BEVEGELSE

Fredrikstad Kunstforening inviterer til workshop for barn hvor det legges til rette for lekenhet i det å lage former, mønster, eller streker som kan være i bevegelse og forandres eller bli til noe annet.

Byggeklosser er et av verdens mest brukte og populære leketøy for mestring og lek. Som barn flytter vi og stabler vi om på klossene, akkurat som i kunsten. Gjennom å bruke sjablong er det mange muligheter i denne workshopen for fri utfoldelse, lek og moro gjennom streker og former.

Byggeklosser i bevegelse holdes av de Fredrikstad-baserte kunstnerne Cathrine Omberg og Hanne Margaretha Biedilæ for Fredrikstad Kunstforening.

Det blir en felles utstilling for de som er med på workshopen i løpet av de to dagene. Under hele workshopen lages det også et stort felles kunstverk. Utstillingen vil være i bevegelse og endres fortløpende når nye deltagere har laget et trykk.  Velkommen!