OM MEDLEMSKAP I FREDRIKSTAD KUNSTFORENING

Fredrikstad Kunstforening har vært en aktiv kulturformidler i byen siden 1875. Landets mest kjente kunstnere gjennom tidene har hatt utstillinger hos oss, og foreningen har vært formidler av arbeider av feks: Amaldus Nielsen, Helga Ring Reusch, Hans Gude og Asta Nørregaard. Det har gjennom årene vært holdt utallige foredragskvelder hvor stemningen har stått høyt i taket under heftige diskusjoner om retninger i kunsten. Foreningen har kontinuerlig skiftet karakter. Fra å være en fornem herreklubb med et staselig styre i 1875, har den utviklet seg til en levende og aktiv forening med inspirerte og interesserte medlemmer som driver foreningen framover med utallige forslag og innspill.

Meld deg inn via denne linken

• Som medlem støtter du formidling av kunst og mulighet til oppleve utstillinger på høyt faglig nivå i Fredrikstad. Medlemskap i foreningen er for alle som er interessert i kunst og kunstopplevelser fra inn og utland. Som medlem er du med på å bidra til økt interesse, kjærlighet og forståelse for billedkunst og kunsthåndtverk.

• Vi arrangerer en medlemsutstilling i året, hvor alle medlemmer kan delta.

• Som medlem  ønsker vi gjerne at du er aktivt med og stiller som vakt under utstillingene. Dette kan man gjøre alene eller sammen med en annen. Det er en fin måte å bli mere kjent med kunsten, kunstnerene og andre kunstinteresserte og medlemmer. Vi har en vaktgruppe som du er velkommen til å være med i.

• Du mottar invitasjon til arrangement i foreningens regi (utstillinger, kurs, foredrag, kunstnersamtaler, croquis, etc.)

• Croquis-gruppa har en årlig utstilling med de beste skissene, og salg rett fra vegg.

• Som medlem har du mulighet til å leie lokaler i foreningen til kurs, maleklubb eller andre prosjekter. Pris avhenger av type aktivitet. Egen prisliste på forespørsel.

• Vi har et kunstbibliotek til inspirasjon.

• Du får 10% i rabatt på kjøp av kunst når du har vært medlem i 1 år.

• Du kan leie Fredrikstad Kunstforenings lokale i Ferjestedveien 5 for kr 400,- pr dag (ta kontakt for vilkår)