• Forfatterens bildeHanne Margaretha Biedilæ

KaLd KaKaO

12. August-27. August 2023

Velkommen til åpning lørdag 12. august 13.00

Annika er født og oppvokst i Sverige, men har i stort sett bodd i Norge siden hun startet på Kunstakademiet i Trondheim i 1995. Og siden 2003 har hun hatt sitt virke i Oslo. Tittelen Kald kakao henviser ikke bare til minner fra barndommen og det uskyldige liv som en gang var. Tittelen peker også på at vi lever i en ny tid der vi må revurdere gamle sannheter og verdier for å tilpasse oss den nye virkeligheten.

Annika jobber både med maleri, tegning og skulptur. Til denne utstillingen får vi se 2 større verk. Den ene er en installasjon av malerier i form av en dekonstruert sangtekst. Den andre er en skulpturinstallasjon bestående av et 30-tall objekter som sam men danner en struktur som kan minne om en hjemmelaget maskin. Begge verkene tar for seg gjenbruk på flere ulike plan. Ikke bare er alt laget av gjenbruksmaterialer, men Annika gir også gamle verk nytt liv.

Begge verkene forandres kontinuerlig og endrer form ut i fra rommet det vises i. Installasjonene på Fredrikstad kunstforening er derfor helt unike.

Utstillingen er åpen lørdag og søndag kl 12.00-16.00

134 visninger0 kommentarer