• Forfatterens bildeHanne Margaretha Biedilæ

Stille- Lina Meseke

Lina Meseke stiller ut i Fredrikstad kunstforening 21. oktober – 5. november 2023. Tittel på utstillingen er «Stille».

Velkommen til vernissage lørdag 21.oktober kl.13

Lina Meseke arbeider med skulptur og installasjon i keramikk i kombinasjon med andre materialer. Hennes arbeidsprosess er intuitiv og omfatter bearbeidelser og formidling av hverdagslige tanker, følelser, minner og inntrykk.

Lina Meseke (f.1975 i Sverige) bor og arbeider i Fredrikstad og har sitt verksted på Hylla atelierfellesskap på Hydrogenfabrikken. Hun er utdannet ved Bergen Kunsthøgskole med en mastergrad i keramikk fra 2005. Lina Meseke har deltatt på Norske kunsthåndverkeres årsutstilling og hatt separatutstilling på bl.a. Vestfold kunstsenter, Kvartetten visningsrom i Halden og Sarpsborg kunstforening. Hennes arbeider er representert i Fredrikstad kommunes kunstsamling.

I Fredrikstad Kunstforening viser hun tre installasjoner. Det inviteres til en samtale med kunstneren søndag 29. oktober kl. 14. Velkommen.

Åpnet. lørdag og søndag kl.12 -16 i utstillingsperioden.

71 visninger0 kommentarer

Siste innlegg