• Forfatterens bildeHanne Margaretha Biedilæ

Kolorisme og materialer - Johan Knoff

Johan Ulrik E, Knoff stiller ut i Fredrikstad kunstforening 9. – 24. september 2023. Tittel på utstillingen er Kolorisme og materialer.

Knoff er født i 1935 og er utdannet ved Kunstakademiene i Oslo og København. Han har hatt en rekke separatutstillinger og har deltatt i flere kollektivutstillinger og gruppeutstillinger. Bildene hans er innkjøpt av bl.a. Nasjonalmuseet og flere offentlige etater og virksomheter.

I maleriene benytter han ulike materialer og teknikker. Denne utstillingen vil bestå av oljemalerier med vekt på farge, stofflighet og penselstrøk - og akvareller malt ut fra sette motiver i nære omgivelser. I tillegg vises to materialarbeider med en fellestittel: 20.århundre - mitt århundre. Her er vekten lagt på kunstnerens oppvekst under og etter annen verdenskrig.

Utstillingen åpnes lørdag 9. september kl, 13, og vil være åpen lørdager og søndager kl. 12 – 16 i utstillingsperioden.

69 visninger0 kommentarer

Siste innlegg