• Forfatterens bildeHanne Margaretha Biedilæ

Kunstneren vs KI- Menneskelig mot i maskines tidsalder

Dette blir ingen koseprat, fordi det skjer omfattende og uhyggelige saker og kreative ting i kunst- og kulturfeltet. Tyveri av åndsverk, brudd på åndsverkloven, miljøsvineri med et voldsomt energiforbruk og faktafeil, for å nevne noe. Kunsthistoriker Silje Sigurdsen kjent som grunnlegger og programleder på Kunzt.no og som fagjury i NRK-programmet Portrettmesterskapet, kommer til Fredrikstad Kunstforening for å snakke om det som er på manges lepper: KI - Kunstig intelligens.

Denne heite teknologien som utfordrer en rekke stillinger og pasifiserer menneskers vilje til å løse oppgaver og problemer selv. Enten det er tekstproduksjon, som å sette ord og setninger i sammenheng, skape litteratur. Eller film og klipp, foto og musikk. Rett og slett innhold, som er etter Sigurdsen sitt syn noe av selve meningen med livet. At å leve = å lage. Hvordan skal dette gå? Kom på foredrag d. 8 februar, og få svaret."

39 visninger0 kommentarer

Siste innlegg