• Forfatterens bildeHanne Margaretha Biedilæ

Kuriositeter i Fredrikstads arkitektur

Fredrikstad har en rikholdig arkitekturhistorie med både kjente bygninger og skjulte perler. Kom og hør Lars Ole Klavestad fortelle om kuriositeter i byens arkitektur i kunstforeningens lokaler onsdag 8. november kl. 19. Det dreier seg om alt fra jugendstilens kreative detaljer, dragestilens utskjæringer og funksjonalismens eleganse til selvvokste bakgårder, tårnbygg og rariteter i byplanene. Klavestad trekker også trådene fra Fredrikstad til den samtidige arkitekturen og kunsthistorien i landet for øvrig og ute i verden. Dette blir spennende.

Lars Ole Klavestad er landskapsarkitekt, billedkunstner og forfatter. Han driver «Galleri KLAVESTAD» i Gamlebyen og har skrevet rundt av rundt 30 bøker, deriblant den store boka «Arkitekturen i Fredrikstad». I foredraget vil han vise masse bilder fra vår lokale arkitektur.

Foredraget er gratis for Kunstforeningens medlemmer. For ikke-medlemmer koster det kr. 200.

52 visninger0 kommentarer

Siste innlegg